En underlig dag

Vilken början på en dag.

Idag åkte jag till Niederhorn (Beatenberg). Tyvärr kan jag inte uttala mig om hur omgivningen såg ut eftersom det var SÅ disigt. Jag såg praktiskt taget ingenting. Men enligt bilderna på broschyren skulle det vara en fantastisk utsikt från berget och ner mot den stora sjön.

Min första reaktion när jag klev ur med skidorna från bilen för att ta oss till receptionen för att betala liftkort. Var att det inte fanns någon snö på marken, jag var fortfarande bara 560 m.ö.h.
Ut med skidorna i snöblandat regn från receptionen för att ta mig upp på ett tåg för att komma till toppen på 1950 m.ö.h. Det var rätt fantastiskt att se hur lite snö det var på vägen upp, tills vi kom till en tunnel på bara 8 meter och sedan se hur marken var täckt av snö. Men det var en liten orolighetskänsla när jag såg att det fortfarande stack upp gräs från snön. Sedan för att inte tala om hur disigt väder det var. Man frågade sig hela tiden -"Vart kom de grannarna ifrån". "Hur ska jag nånsin klara att komma ner i backen när det är så disigt!"
Faktiskt så bröts jag av lite panik över att inte kunna ta mig ner.

Det var rätt komiskt när jag kom upp till toppen. Det såg så dött ut, inga andra människor såg man i backen och den lilla liften för att komma upp med den var inte ens på. Då var vi endast tre i backen! GALET!
Men när vi väl satte igång så var det en underbar känsla att var ensam i backen. Det var några gånger under åkningen i backen som jag verkligen behövde kisa för att se de nästa pinnarna. För jag ville inte riskera att åka ut i ett stup eller in i en gran.
Jag körde samma blå backe hela dagen och SJÄLV! Efter fjärde gången i den blå backen kan jag lova att det gick fort. För att göra en liknelse så känns det som att ka med en båt.  inte hastigheten kanske men vinden kändes densamma.
När vi skulle åka hem tog jag den röda backen till mittenstationen för att åka ner. Det var verken svårt eller lätt men jag vet att det hade gått lättare om backen hade varit mindre isig. Det kändes som att det låg 1cm nysnö och rresten var isigt och isklumpar. Men jag tyckte om backen ändå.
Detta är ett ställa som jag vill till igen! Dels för att åka skidor eller kälke och dels för att se utsikten! Den skall vara ortolig!

Här är restaurangen vi åt på. Mycket mysigt och schweiz.

 Det här är vad jag såg när jag åkte med liften. Ser ni något? Det gör knappt jag. Nu har vädret ändrat sig, för en minut. Detta är ungefär samma ställe fast jag ser det längre ifrån nu. ett berg intill med dis 
 Kabinen som tog oss upp. Från den andra liften upp fanns ett litet hus och det är den blå skylten som jag åker på.  Solen gick igenom molnen för en liten stund. Det var underbart skönt! Ungefär som att ta en varm dusch när man varit ute i kylan. Det var SÅ mysigt att åka genom backen och komma till denna skogen. på minner om Sverige. SVERIGE 


Kommentarer
Postat av: tildamilda!

Hej Emma :)

Svarar dig här, för det är roligare xD Här nedan är några bloggar jag kan komma på. Dom 2 översta har jag tagit hjälp av :) & dom är duktiga! tycker att den tredje tjejen har jättesnygg design :) good luck!



1. http://pussydoll.blogg.se/

2. http://ffamousunknown.blogg.se/

3. http://millblomskan.blogg.se/index.html

2009-02-08 @ 22:33:04
URL: http://tildamilda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0