Februari

Idag var det inte kul att gå till kursen eftersom den snöade. Det var inga små snöflingor heller. Det är sådana snöflingor som ska falla på Julafton, men det gör det ju aldrig.
Jag hann inte med bussen idag därför tjänade jag tid på att gå till trammen. Så när jag väl kom dit såg jag ut som en levande snögubbe, efter den ca 7 minuters långa promenade. Jag tycker det är skönt att gå till trammen eftersom jag hinner värma upp mig och inte stå och frysa vid busshållplatsen.
Det snöade under hela lektionen och under tiden då jag skulle till Nina. Det är en annan aupair som jag börjat umgås med.
Jag köpte lunch och en croasson med choklad i, till Nina och mig för lunch. Vi lunchade hemma hos henne eftersom hon tar hand om en liten flicka och kan inte lämna huset på samma sätt. Men vi ska fortätta att träffas under dagarna och då får flickan följa med på de olika upptågen.
Nina berättade att hon ska till Rom nästa vecka med en kompis och jag vill verkligen dit också. Jag menar det tar ca 4 timmar till Rom, det är inga avstånd. Till våren ska jag försöka åka så mycket som det bara går, jag kan ju inte spara all mina pengar. Jag måste ju se lite när jag ändå är här.
När jag lämnade Nina så var det underbart väder, det var som att vända en hand. Konstigt väder!

Imon är det min sista tyska lektion, det blir både skönt och tråkigt. Det är tråkigt eftersom det blir en social bit som försvinner men det ska bli skönt eftersom det så mycket annat att tänka på. Jag tänkte faktiskt ta en tyska eller spanska kurs hemma. Det vore SÅ roligt!!
CIAO!

SOLEN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0