Vår

Hey there!

Hur kallt är det i Sverige nu?
Har solen orkat titta fram?
Har fåglarna börjat sjunga?

Idag på morgonen när jag var påväg till kursen var det riktigt kallt och mörkt ute, vilket alltid är tråkigt att vakna upp till.
Däremot när jag gick från kursen och mot stationen var det en underbart härlig känsla som väcktes till liv. Det var blå himmel och ett riktigt starkt sol ljus som jag möttes av påvägen ut. På stationen var jag för att hämta en del broschyrer till bland annat min familj och till kommande kompisar som ska hälsa på. Så man vet vad man kan göra och vart man kan åka.

På vägen av från trammen gick jag hem i solskenet, det var underbart!! Jag har alltid kameran med mig så jag fick ihop en helt ny bunt med bilder till bloggen. Dock kan jag inte lägga in alla bilder eftersom det skulle fylla en hel blogg.
Det är så härligt när solen tittar fram, jag märker av att mitt humör genast går upp och då finns inga tankar eller problem kvar. Man bara ser framåt.
Jag tog kort på mitt granskapsområde och sedan från huset. När jag bland annat satt UTE och åt min  lunch utan jacka och skor. HAHA!

Efter lunchen satte jag mig ner med en kaffe på terrassen och blundade en stund. Det var så mysigt att höra fåglarna sjunga så tidigt och känna hur solen verkligen värmde riktigt. Jag kollade faktiskt hur varmt det var ute. Den visade 5.5 rader i skuggan, därför kan jag gissa att det var minst 10 grader i solen om inte mer :D
Vet ni vad jag mer hörde när jag satt där och blundade?!?
En tupp som helt plötsligt började gala och muttla, eller var det nu heter. Det var en konstig upplevelse eftersom naturlivet här är så nära stadslivet. Inte för att vi bor så nära stan men det förekommer att en och annan ko går och beta i en lite hage.
Här i Muri på vägen ner till Aarebad, finns en del hagar där kor går och betar på sommaren. Än har jag inte sett dem men jag lovar att ta kort på dem när jag ser dem. Jag kommer höra när de släppts ut. Inte av att de råmar utan att de tydligen bär stora bjällror kring halsen. Det låter riktigt mysigt tycker jag!!

Påvägen in efter kaffet fick jag ett infall av att ta kort på alla våningar och vrån så att jag kan visa er hur det ser ut där jag bor. Det blev en hel del kort kan jag tala om men jag kommer inte lägga ut dem på bloggen, det skulle inte få plats eftersom man tar kort i olika vinklar. Det blir ett hemma projekt. 

Hoppas att ni gillar det ni ser, för det gör iaf jag!!'

CAIO!!

På morgonen till Trammen Här tar jag Trammen till stan, Muri centrum. På vägen hem från Muri centrum,går jag förbi en kyrka och ett hotel. Detta är vägen hem som går genom grannskapet. 
Jag hittade den här roliga gubben på ett hus. Ingen aning vad skaparen vill förmedla :D Så här ser ett av de finaste husen ut. Här är ett väldigt stort och maffigt hus. Väldigt fint! Det här huset hade en väldigt fin klocka eller vad det nu är :D
 SER NI HUR FIN BLÅ HIMMEL DET ÄR!!!!! Gud, vad härligt det är!! Jag passade på att äta min lunch UTE!

Vem kan det vara!? HALLELUJA! Leker med maten  


Kommentarer
Postat av: Ninni

Hejsan!!

Du är så himla söt tösen! Det är skönt att höra att du har det så otroligt bra där borta! =) Lite avis måste jag nog dock erkänna att jag är, önskar jag hade trivts bättre i Amsterdam. :/

Vädret är för övrigt väldigt varrierande här hemma. Häromdagen fick jag vårkänslor då jag vaknade av att solen lös mig i ögonen. Idag är det dock mulet, kvavt och 0 gradigt. Men vi hoppas på värmen, går rykten (via smhi) att det ska komma snö igen, men jag vill inte tro på dom rykterna.

Ha det helt fantastiskt underbart tjejen så hörs vi snart igen!!

Massa pussar och kramar!!

2009-02-04 @ 12:10:01
URL: http://ninnitour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0