Zermat

Dag 3
- Kom ihåg exakt vad som hände men vi åkte i backen och att detta var den enda dagen som det var molnlig.
Ja det är en bergsget  


Dag 4
- Kommer heller inte ihåg exakt vad som hände. Men ett säkert kort, vi åkte i backen.
  Riffelberg Riffelberg


Dag 5
Vaknade tidigt idag och såg ut på en härligt blå himmel. Fantastiskt skidväder!
Idag åkte vi nästa upp till den Italienska gränsen igen. Inte lika högt upp men till en topp tätt intill. När jag satt i liften påväg upp solade jag mitt ansikte och det brände lite faktiskt, men när vi kom upp de sista 200 meterna för att hoppa över var det som att snön nedanför rörde sig. Det var havsliknande. Det betydde att det blåste som tusan!
Det var SÅ fruktansvärt kallt och blåsigt, men det var samtigigt häfftigt att se det. Men så fort har jag aldrig åkt skidor ner parallellet. Den enda kroppsdel som inte var täckt var min stackars näsa. Så det började svida i den. Då kan ni förstå hur kallt det var.
 Eftersom det blåste så, åkte vi vidare mot Riffelberg. Påvägen ner ville alla åka en svart backe ner, vilket jag var lite kritisk inför men jag tog mig ner för din. Jag plogade hela vägen ner men jag var stolt att jag tog mig ner för den utan att bryta några ben! TUMMEN UPP!!

Innan vi åkte vidare stannade vi till på en restaurang och åt. Det var så fint väder att vi satt ute. Till en början var det riktigt skönt, men bara en kavrt senare blev det så fruktansvärt kallt. Man kände inte solen längre trots att den var framme.
Men maten var jättegod!

Måste bara tillägga att jag har börjat våga åka för gupp. Jag hoppar inte så bra men jag vågar!!!

    
    

Ciao!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0