Helg

Hej!

Nu är det äntligen helg!!
Denna helgen passade jag barnen. Det var väldigt kul att göra saker med barnen. Första kvällen var bara ett av barnen hemma så det krävdes mer tid till det. Eftersom jag var ända lekkamraten, men det var så roligt så.
Vi hade fredagsmys med chips, choklad och en morotskaka och tittade på Mamma mia. Det var verkligen mysigt!! Även om han spolade igenom mycket av filmen :D
Sedan slutade kvällen med att vi pratade med Fredrik på skype och tre serier av kalla anka som en godnatt saga. Sedan somnade vi båda som två stenar. Kan ni sedan gissa när vi var uppe på morgonen?? Klockan 8 blev jag väckt och sedan rusade han upp till tv för att titta klart på musse.

På lördagen skulle vi sätta på playstationet men jag visste inte hur man gjorde så vi fick leka med lego och baka tills hans bror kom hem. Det visade sig att det var "Easy Peasy Lemon squiese".
Till middag då alla barnen kommit hem bakade vi PIZZA. Det var fantastiskt gott!

Min moster Mia kom i torsdag och skulle hälsa på en kompis, en granne till oss. Så Mia och jag umgicks under torsdagskvällen med hennes kompis och hennes väninna. Vi gick på stan och sedan gick vi och åt på Kornhaus (tror jag det hette) Vi åt Antipasti, det var jättemumsigt. Det var itressant att äta saker i mörkret när man inte riktigt såg vad man stoppade i munnen. Det var nersläckt och endast de levande ljusen på bordet var tända. Men det var mysigt att äta gott och dricka gott vin men trevligt sällskap.


Mia och jag träffades även på dagen på fredagen på stan och åt på ett annat ställe med          kompisen. Det var ännu bättre!
Det var som en buffe där man tar det man vill ha och sedan vägdes tallriken och man fick betala. Jag såg att man kunde ta en Take away tallrik, så jag ska göra det någon dag efter min tyska kurs.
Vi drack även kaffe efteråt, för mig blev det en super god Vanille macchiato, det måste ni bara prova!
Vanille macchiato

Det var allt från mig tills vidare.
Hoppas alla får en suber duper bra helg!
Saknar er!

Vi hörs snart igen! <3
Ciao!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0