Oroliga dagar!

Tjabba Tjena Hallå!

Tyvärr så har jag haft problem med min dator därför har jag inte hunnit skriva i min blogg. Hoppas att ni har förståelse för det och håller tummarna åt mig att det inte händer igen. Det har dock inte gjort så mycket eftersom jag ändå inte haft något intressant att skriva om. Det har mest drabbat chatten och skype.

Idag var jag ute själv på en lite vandring i kvateret och nere i dalen vid floden. Vädret var verkligen underbart, solen var framme och värmde lite grann även om det var - 10 grader. Det är mycket ljusare här än i Sverige när solen väl tittar fram, det är bara skillnad mellan kylan hemma och här. Sedan hade snöflingorna lagt sig över alla grenar så att träden såg helt vita ut. Det har ett namn men jag kommer inte på vad det heter förtillfället. (Det finns bilder på det längst ned på sidan)

Sedan hälsade jag och min aupair mamma på en svensk granne. Vi fikade hos henne och jag fick träffa en av hennes söner. Det var trevligt att se nya ansikten och jag tycker det är en fördel om man någon dag vill umgås med dem.

I söndags hade vi julgransplundring (en fest för att ta ut granen för barnens skull), då en finsk familj var bjudna till och deras finska aupair. Förhoppningsvis ska vi börja umgås vid helger och efter "arbetet".

Jag har även anmält mig till en tyskakurs som är på en månad, alltså intensiv. Det kommer bli tufft eftersom jag samtidigt ska sköta mina sysslor i hemmet. Men jag har en känsla att det ska gå bra.

Önska mig lycka till!
Ciao!

   
    


Kommentarer
Postat av: arri

Oh det låter så fint! bilderna är helt underbara. Lycka till med tyskan :D

2009-01-16 @ 21:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0