Gäster

Hejsan alla nyfikna!

Nu i torsdags kom ett par kompisar till min aupair pappa, det visade sig att de gick lumpen tillsammans. Det verkar vara ett väldigt udda gäng men som ändå lyckats hålla så god kontakt, vilket är jättekul. Tanken var att i fredags så skulle åka med på barnens skiingday. Därför åkte vi tåg klockan 8.15 till Zweisimmen. Vädret hade kunnat varit bättre. Det ösregnade, vilket det aldrig brukar göra där, så efter 2 timmar i backen med en skidlärare så var jag dyngsur och jag frös.
Jag och en av skolans lärare, skulle dela på en skidlärare och försöka lära oss tekninken bättre. Dock så var vi inte på samma nivå. Därför fick jag åka vädligt mycket själv ner för backar och vänta in de andra. På så sätt blev jag bara kallare och kallare. Men under lektionen lärde jag mig att åka parallelt med skidorna. Stora framsteg efter bara tredjegången som jag står på skidor. Det var en härlig känsla att inse hur lätt tekniken egentligen var. Jag fick ha stavarna under armarna och lossas att de var mina strålkastare på en bil. När jag sedan var tvungen att svänga, svängde jag bara på överkroppen och "strålkastarna" så att underkroppen bara följde med. det var en häftig känsla.

Efter lektionen så åkte vi inte mer skidor. Jag var jättekall och alla mina skidkläder och vantar var dyngsura. Då gick jag och läraren och satte oss tillsammans med de andra engelsk språkiga lärarna på en restaurang mitt i backen. Det var väldigt trevligt att sitta och prata med dem. Man fick reda på mycket om dem som privatpersoner.

När det sedan var dags att åka hem så blev det problem uppe i backen. Gondolerna hade slutat fungera så i en av gondolerna satt min aupair mamma och två lumparkillar och frös. De var för blåsigt i backen så tåget som vi väntade på kunde inte köra förrän alla var med på grund av det felet. Så en och en halv timme väntade vi.
Hemma åt vi ostfondy och åt glass till efterrätt.
Avslutet blev ett samtal från 12 till 3 på natten. (hoppas det inte tog för lång tid att somna/ du vet vem).

Bland annat har jag förstorat mitt "Prova på nya smaker" idag. Jag provade kalvados och tydligen ett dessert vin, Mycket gott!

På fredagskvällen bestämde jag möte med en finsk aupair på stan. Hon förstår svenska men svarar på engelska så efter ett tag tyckte jag att det kändes konstig så jag började prata engelska. Det var jätteroligt att prata med

Ciao!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0