SCHWEIZ

Hejsan allesammans borta i Sverige!


Jag har fått i uppdrag av Ninni att göra om min blogg som en dagbok för att de ska se och höra hur jag har det i Schweiz. Jag hoppas att hon kommer bli glad att jag har kommit så långt att jag påbörjat att skriva i den. Men däremot kan jag lova att jag inte kommer att skriva i den varje dag. Tyvärr Ninni, hoppas du har överseende med det.

För de som inte riktigt har koll på vad jag gör här nere så är jag en aupair. Det betyder att jag hjälper en familj med barnpassning och städning. Att göra det enklare för föräldrarna att ordna med saker.
Jag bor i Bern hos en svensk familj och tar hand om tre barn på 10, 8 och 5 år. Sedan självklart tar jag hand om huset också, på fyra våningar.

Än så länge så har jag varit i hos min familj i två dagar, and so far so good. Dessa dagar har varit disiga men idag när jag och min aupair mamma var i stan stack solen fram. Jag kan berätta att det känns om solen sticker fram.
På stan guidade hon mig och vi kollade på Zutglogge. En medeltids klocka, helt underbar. (Tyvärr hade jag glömt kameran hemma, det blir en bild på den nästa gång).
Jag uppfattar staden Bern som en liten stad och i stort sett allt är lätt att förstå. Människorna som bor här är så TREVLIGA. De säger "Tack så mycket till allt", därför kan man nog inte få nog av schweizare.

Mitt första äventyr med familjen att upptäcka är att åka skidor med dem imorgon. Jag som aldrig stått på ett par skodor tidigare. Det ska bli så spännande!!
---------------------------------------------------------------







Tillsvidare
Caio!

Kommentarer
Postat av: Fia

4 våningar?? Oh my god! Vilket fint rum du har!

2009-01-21 @ 15:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0