Männlichen för 2:a gången

Guten Tag!

Det var en underbart vacker dag!
För första gången ville jag inte sluta åka skidor, även om jag var trött. Det berodde delsvis på att dagen var härligt varm och solig. Men även att jag åker mycket bättre nu och att det var nysnöad snö idag. Det är en stor skillnad att åka parallellsvängar nu än att ploga ner en hel backe. Självklart så plogar jag ibland, mest när jag blir osäker och det är VÄLDIGT branta backar.
Vi åkte några gånger upp och ned men tillsist åkte jag med familjen till slutet av backen (ner till parkeringen) för att slippa åka gondolen ner. Det var ingen lätt match att komma ner med skidorna med många branta backar. Men jag gör gärna om det tusen gånger till.
Tyvärr blev det en kort dag eftersom detta var dagen då alla gäster skulle resa hem. Första gänget åkte hem runt två och andra gänget åkte hem vid tre.
Jag längtar verkligen tills vi ska åka skidor igen!!

Väl hemma satte jag mig med tyskan för att öva lite innan kursen på måndagen. Det börjar arta sig med mina tyska kunskaper. Man lär sig betydligt mer när läraren endast pratar tyska än att min lärare skulle prata på svenska eller engelska.

Vi hörs snart igen!
Tschüss!!

Männlichen
 Uppe på platån i Männlichen Platån på Männlichen Männlichen Malin och Malte Männlichen Plaån av Männlichen där alla ställer sina skidor till restaurangen. Männlichen Männlichen Chokladpause, precis innan en stor brant backe.

Männlichen Solig dag i männlichen Jag bor mitt i det här <3 vi är påväg hem från en underbar skiddag!

Kommentarer
Postat av: tildamilda.

oh! va roligt, emma :) det verkar som att du trivs, vilket är roligt. lycka till med tyskan :) det är faktiskt inte så svårt.

2009-01-26 @ 15:19:14
URL: http://tildamilda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0