15 Juni

Idag har jag verkligen känt mig pigg och väldigt uppåt. Allt har gått bra med barnen, inga sura miner och det har verkligen varit kul att umgås med dem. Det är inte alls så ofta som man själv och barnen är uppåt samtidigt.
Kanske beror det på att jag är glad för att äntligen åka hem och barnen är glada för det innebär snart sommarlov.



Dagens bakverk var faktiskt ostkaka och den var super god. Jag gjorde efter ett recept från min aupair mammas svenska bakverksbok. Det är något som var hur lätt som helst och som jag tror min Pappa kommer att älska om jag kan baka den ofta. Typiskt nog kom jag på att jag glömde ta kort på den :S men lovar att gör adet imon eftersom halva är kvar.
Till den hade jag gjort en sås till, alltås inte den vanliga grädden man alltid har till. Såsen innehöll creme fraise, kesella (här heter det qvark) och vaniljsocker. En härligt god sås som är mer krämig till. Sedan har alla våra röda vinbär redan slagit ut så vi har en MASSA bär kvar. Så det fick bli tillbehöret. 
Förra veckan gjorde jag en sockerkaka och hade vinbär i bottnen. Det rekomenderar jag verkligen i sockerkaka eftersom det blir både syrligt och sött på samma gång. Självklart en STOR kopp kaffe på det med!



Jag kan även berätta dagens klumpigaste grej som hände mig faktiskt. Jag skulle sätta mig på toaletten och när jag böjer mig neråt för att sätta mig håller jag på att missa toaletten och dunsa i golvet. Tack och lov gjorde jag inte det, jag fick grepp i sista sekunden med handen om toalettkanten när jag insåg att det kändes konstigt att toaletten var så långt ner.




                                                   Haha, denna bjuder jag på!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0