En runda i Stan

I söndags mötte jag Nina inne i stan runt 4 tiden. Vi hade bestämt att ta en fika någonstans. Vi hamnade på McDonalds, man kan inte mer än skratta!
Tills nästa gång kom vi överens om att välja Starbucks.

Vi är verkligen roliga tillsammans och vi har väldigt roligt tillsammans :D
Vi, till exempel bestämde att döda ca 40 minuter genom att bara gå runt och prata. Vi bestämde att ta en rulltrappa upp för att gå runt där, men vad gör vi, jo vi pratar så mkt att vi åker upp och tar första rulltrappan ner igen. Så mitt i en mening hojtar jag till, - wait I minute!! Why are we going down when we decided to go up, have we already been there?!
Snacka om att vara vilse i pannkakan :D  Men jag säger som ordspråket, "Ett gott skratt förlänge livet".

När vi druckit upp vårt kaffe begav vi oss ut i solen och vandrade runt i berns innerstanskvarter. Man får verkligen en uppfattning av hur livet under medeltiden verkligen var. Bern är en av städerna som bevarats som det byggdes.
Vi vandrade upp mot Rosen garden, men en UNDERBAR utsikt över Bern. Tyvärr hade inte rosorna slagit ut.
Vi besökte även kyrkan, som var gigantisk och vacker att se. Den hade demonstatyer och en stor tavla med himmelen och helvetet. Vilket handarbete!!

Kommer snart besöka detta igen för att visa mina besökare!!

   
 
Ser ni björnen?

CIAO !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0