Fasnacht

Nu är första verkliga ursäkten till läsarna. Jag tror alla nämligen har undrat "När sjutton ska hon fortsätta skriva i sin blogg, Något måste ju ha hänt"

Jag kan lova er att det har hänt en massa men jag har inte funnit tid till att skriva ner allt, men jag ska göra mitt bästa för att uppdatera alla händelserna. Men omedelbar verkan!


FASNACHT !

Jag har hunnit uppleva en fasnacht till, denna gånge i Murten där kompisen Disa bor. Det blev fest hos henne med familjen och vänner. Vi åt och drack gott! Jag åt faktiskt en av världens godaste gulaschsoppa! Den var gjord av grannen fick jag sedan höra.
Sedan drog vi ner till staden där den allmänna festen för fasnacht hölls. Vi träffade mycket roligt folk där och pulsen för festen var mycket hög. Jag som älskar att gå på disko för att känna dunket i kroppen älskar fasnacht. Det är nämligen band som går runt och spelar. De spelar trumpet och trummor, det en häftig känska och alla blir medragna i låtens rytm. Vi får försöka starta detta i Sverige.

  

Dagen efter var den stora karnevalen, då alla invånarna i Murten kom för att se paraden. Jag var faktiskt med i den, tillsammans med Disa och Sarah. Vi tog hand om några barn från kindergarten, eller egntligen var vårt uppdrag att hålla ett öga på dem i ledet så de inte skulle springa ifrån gruppen. Men här har faktiskt de flesta kindergarten använde ett rep som alla barnen håller i och på så sätt tappas inte något barn bort.
Alla barn och vuxna i denna gruppen var utklädda som highschool studenter. Vi var riktigt fina med hattarna på oss. Senare på kvällen åkte jag och sarah hem eftersom vi skulle jobba dagen efter . Disa och Camilla skulle vider ut till en fest. Lite aviss för det, men tydligen var det inte så lyckad så jag är nöjd med den helgen.
 

Ciao !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0