Fasnacht

Ja, jag har upplevt min första fasnacht och den var intressan.
Det började med att jag skulle möta upp ett par svenska aupairer på banhof och möts av hur mycket människor som helst. I inte vad som helst heller. De var så mycket utklädda människor i SÅ roliga kostymer. Allt man kan tänka sig.
Jag var själv inte utklädd eftersom jag miss uppfattat det hela lite. Men jag umgicks med kompisar som var utklädda och de var riktigt snygga!

Fasnacht är som svenska fastan. Fast här firar man den under en hel helg då man har en stor carneval med olika grupper som spelar instrument och klär ut sig. De lägger ner mycket tid på det också. Fantastiska dräkter och ansiktsmålning.
På kvällen fortsätter festen till långt in på natten då vissa band fortfarande spela sedan dricker man. Många ungdommar är ute då.
Lagen är annorlunda här också, så jag blev lite chokerad först. Man sålde alkohol på gatan i olika stånd och polisen brydde sig heller inte om man drack.
Trots det så förekom det nästan inget våld alls.

Min slutsatts är:
Jag upplever gärna en fasnacht till!

Vi fotade oss i en automat!

Camilla som Zorro!! :D Detta är Elisabeth(clown) och Disa ( :D ) Jag som ingenting, lite 80-tal. På huvudet :P tråkig

Kommentarer
Postat av: Hanna

emma babe. du är allt för snygg!!!! bra att du hade roligt! ta med mig nästa gång :D:D:D

2009-03-04 @ 22:57:50
URL: http://exsqueezeme.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0