Tankar

Idag var jag väldigt slö, så jag tog mig tiden att gå en promenad längs med Aarefloden.
Jag längtar tills jag får hoppa i floden, det ser så strömt ut att jag känner ett ha begär av att prova simma i den. hoppas bara att man får det. Jag var frestad av att hoppa i men tanken på hur kallt det egentligen är i floden fick mig att avstå. Ett klokt val, tror jag.
Miljön är väldigt vacker förutom att man varje kvart hör eller ser ett flygplan som landar. planen är inte stora men de passar liksom inte in.

Det var många människor som var kittliga i benen idag så jag tröttnade tillsist på att säga :"Grüsse"! hela tiden att jag satte mig på en stenmur vid Aare och tog olika motiv på stenarna som ligger i floden då det är högvatten. Nu är det lågvatten innan glaciärerna har börjat smälta på "riktigt". Det är flera meter som kommer höjas är det en tanke som slagit mig. Det kommer bli väldigt intressant att se. Jag kommer vara först på plats!!

Såg även de första krokusarna och andra blommor som börjar hitta sig upp ur marken nu. VÅREN!!

Aare

Aare Aare Aare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0