Fredag & Lördag

I fredags: var jag i Zweisimmen tillsammans med barnens skola och min aupair mamma. Det var sista skiingday för skolans elever. Det var ett underbart väder, ca 9 grader varmt och jag hade alldeles för mycket på mig. Jag blev riktigt svettig, av värmen och inte av skidåkningen!! Dock började backen att gå mot sitt slut. Snön var tung och längs ner mot foten av berget var det som att åka på slasch, sånt man dricker. Men det var värt det, eftersom det var riktigt kul. Jag lyckades bränna mina läppar, igen. Men jag har läppsyl med mig så det går förhoppningsvis över.


I lördags: vaknade jag av min mobilklocka, jag hade glömt stänga av den så jag vaknade runt 6.30 och det roliga är inte slut. Jag tryckte på fel knapp om och om igen, nämligen på snuzern. Hur många lyckas med det. Men tillslut avbröt jag den men kunde då inte sova. Så klockan tio gick jag upp. Jag såg redan då potencial att dagen skulle bli kanon. Solen sken och det var redan 7 grader ute. Måste bara till lägga att klockan är 15.50 när jag skrev det här och jag satt i en kjol, strumpbyxor och endast en t-shirt på mig och det blåste ingenting. Det är verkligen jättehärligt att det börjar bli sommar nu. Jag är så trött på vintertiden. Bästa tiden kommer bli att åka hem i Juni för att träffa alla igen och ta igen den tiden vi missat och att få åka till Stenshamn och sola och bada.

Förresten så var vi nere vid aare idag och grillade korv. Det är något jag får många minnen av hemifrån. Grilla på vår terrass när solen håller på att gå ner  och Conny sitter vid sidan av bordet och ser så ledsen ut men blir glad efter en hel korvbit. Sedan avslutar man maten med en omgång kubb. Och självlkart vinner man! :D Förhoppningsvis.


Nu är det faktiskt bara 2 dagar kvar innan Fredrik kommer hit, det ska bli skönt att träffa ett känt ansikte och kunna ha kul. Efter hans hemkomst är det redan April och då ska jag till både Paris och Barcelona och eventuellt till Milano för bara en dag. Sedan kommer Maj och Då kommer min familj och kanske Fia. Sedan är det redan Juni! Jag lovar Er att det kommer gå fort, tills jag kommer hem till Er. Saknar Er jättemycket och som plåster på såren så ska jag inte sommarjobba i sommar, därför kommer det finnas all tid i världen att träffa mig!


CIAO ! !


Kommentarer
Postat av: Ninni

Skönt att höra att du har det kalas, och att du har små utsatta datum där dina känningar kommer på besök. Här hemma är du otroligt saknad, och vi ser alla fram emot att få leka med dig hela sommaren! :) Har du något bestämt datum för hemresan ännu?

Massa kramar!!

2009-03-16 @ 13:14:28
URL: http://ninnitour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0