Vackra schweiz

KLAR BLÅ HIMMEL!!!
Vilket underbart VÅRVÄDER det var idag!!
15 grader visade termometern så under dagens sysslor satt jag sammanlagt 3 timmar i solen och ikväll när jag skulle baka chokladbollar med barnen brast ett av barnen ut. "Emma!? Du är alldeles röd, vad har du gjort?"
Det är första solbrännan på första riktiga SOLIGAt VARMA dagen. Men sen går man förbi sin egen spegelbild och säger till sig själv - JAA det finns de som är snygga och de som inte är. JAg ser bedrövlig ut!! Som en kräfta!
Men det kommer inte få mig att sluta njuta av solen :D

Det var även en jättefin solnedgång idag. Det var min aupair mamma som ropade på mig och sa att jag skulle gå ut för att titta på bergen. Så jag kom springande mot balkongen med kameran i högsta hugg. Man kan säga att man befinner sig i ett vykort av allt det fina.

Tyvärr var jag också med om äckligheter idag. Jag var i badrummet för att fixa något och vad är det som jag ser på golvet i ett hörn. Jag stelnade till och gick ut ur rummet i chock och väl utanför hoppade jag upp och ner och blundade. Sedan tittade jag tillbaka in i rummet igen för att se så jag inte tappade bort kräket.
Vem vet vad det djuret kan ta vägen?!
Det är bättre att ta bort den än att låta den vara, för då kommer man bara undra - Vart är den nu?! I sängen?!!!
Det var en spindel stor som en 1 krona. Jag fick tag på en borste och släpade med den ut ur huset och väl där slog jag ihjäl den.... opps!!

Nu är följdfrågan, Finns det fler?!

Kräfta?

  
CIAO !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0