Det bjuder jag på !

Jag var nyss med om något riktigt roligt enligt mig själv. Men däremot är det kanske inte så många som skulle skriva om det. Men så här började dagen.
Fruksot först och sen lämna barnen och eftersom jag har min lingonvecka nu och bara två tamponger kvar så var det dags att åka till affären och fylla på förrådet.
I samma veva som jag lämnat barnen tar jag mig med bil till närmsta affär, Gümligen. Där finns både Coop och Migros. Jag valde att gå in i Migros och väljer ut den som passar mig och skall betala. Då visar det sig att de inte ta emot VISA kort. Jag ber om ursäkt och frågar om Coop tar emot VISA kort. Förmodligen tror hon i kassan.
Jag beger mig till Coop med tunga steg och tänker "hur svårt skall detta behöva bli?".
Nåväl, jag kommer till Coop och tar samma vara och skall betala. Vad tror ni händer då!? Kortet har för lite belopp.
JAG DÖR!! Det är definitivt inte min dag idag.
Jag åker hem lite sur och loggar in på datorn och fyller på mitt kort med ett tillräckligt belopp. Tar bilen igen men åker till en annan Coop närmare huset. Går in och letar efter tamponger och hittar det efter lite om och men. Sen står jag där och ska välja mellan coops egna märke eller O.B. som jag tagit i de andra affärerna. "NEJ" tänker jag och tar Coops egna märke. vet ni!! Betalningen gick galant !! Så nu är jag så nöjd.. men så typsik början på dagen.

Vilka problem vi tjejer har ibland ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0