Resan hem

Jag reste från schweiz på lördagen med bil på kvällen klockan sju. Vi åkte till Basel och vidare in i Tyskland för att köra på ett tåg med bilen som därifrån skulle ta oss vidare till Hamburg.
Sent på kvällen lämnade vi perrongen och fick oss en LITEN kuppé. Jag trodde först att vi fått fel men hokus pokus kom två sängar fram. Dock var utrymmet inte stort nog för att man skulle kunna byta om.
Natten för mig blev okej, jag fick inte så mycket sömn pågrund av tågets rörelser men det hade jag räknat med.

På morgonen var vi framme i Hamburg och fick en liten liten frukostbox. Med en croassong, ett bröd och sylter, jucie och inget mer.
Från Hamburg åkte vi sedan mot första färjan över till danmark. Det tog ungefär 2 timmar drygt och det var skönt.
Efter färjan tog det ungefär 2 timmar till nästa färja över till sverige. Och därefter fick jag köra till ljungby där Pelle och Hanna hämtade mig. Så resan från schweiz gick väldigt fort.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0