Sista arbetsdag i Schweiz

Mitt humör är på topp eftersom detta är min sista arbetsdag i detta land. Imon runt 18 bär det av mot sverige, åhh jag längtar att jag knappt kan bärga mig. Nu återstår det bara att packa som jag halv gjort vilket inte är likt mig. Eftersom jag alltid packar flera dagar innan, fast lite skönt är det att inte ha gjort det än för då får jag en massa sysslor både idag och imon.

Det hände en skum sak på morgonen idag som jag tidigare inte varit med om och som jag ser som en självklarhet. Nämligen att det blev rabbaler efter frukosten om vad barnen skulle ha med sig som dryck i matsäcken eftersom mjölken tagit slut. Jag fixar alltid det på morgonen innan de ännu inte kommit på plats vid bordet. Så barnens humör blev negativt och föräldrarna försökte komma på olika ideér.( jag var nämligen på mitt rum under denna tiden).
Varför kollade de bara inte i barnens väskor efter flaskan som jag alltid stoppar i?
Det är min SISTA dag och de vet fortfarande inte hur det skall vara. Aja, jag ser det som att de har blivit lite bortskämda med min hjälp.
Icetee blev det för barnen som jag hoppas att det gillar.

Idag ska jag, förutom mina sista sysslor, packa klart och träffa Ida. Jag hoppas på att vi åker till West Side och tar en kaffe. Men absolut skulle det vara trevligt att vara hemma hos mig med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0