007-dag

Vilken vacker vy jag upplevt idag. Det mest vackraste stället jag någonsin varit på helt klart.
Jag åkte på morgonen med aupair föräldrarna till Lauterbrunnen, en tur på ungefär 45 minuter. Därifrån åkte vi kabiner (4 stycken) upp till Schilthorn men stannade en station innan toppen för en snabb promenad. Vi kom ut i 40 centimeter snö och första biten var nedförs och var lite hal pågrund av tidigare vandrare eftersom snön var nedtrampad. Därefter blev spåren otydligare och till sist trampade egna spår i snön, i uppförsbacke dock. Det blev en träningsgivande promenad med 90 graders benlyft hela tiden. Efter halvägs upp på toppen tog vi en fika och konstaterade att det var för mycket snö för att fortsätta upp, så vi promenerade tillbaka och tog liften upp istället.
Väl uppe var vi först ut ur kabinen för att snabbt hinna ta ett bord på den roterande resturangen för att få fönsterplats. Efter två flyttar från borden fick vi det och det var mäktigt.
Fick sedan reda på att en Bond film spelats in där eftersom menyn hade James Bonde-rätter och det var skyltar här och där på 007. Filmen var "I hennes majestäts hemliga tjänst".

Som lunch blev det kyckling med honung och senaps-sås och till det grönsaker och Rösti. Till det blev det ett glas vin. Helt underbart gott och jag kvar kanonmätt efter det. Därefter tog vi en desert var, jag valde då maräng med glass och grädde, men jag fick bara i mig halva eftersom jag var mätt. Den deserten var lika stor att den fick plats på en vanlig middags tallrik. Som avslutning en kaffe och därefter rullade vi alla tre.

Inte ens nu är jag hungrig men jag får dricka något så jag får lite energi. Tanken var att jag skulle till stan idag men känner att jag inte orkar med det just nu. Jag har flera dagar på mig innan hemresan (nästa vecka ^^).









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0