25 Oktober

Ny blogg design... igen får jag väll säga. Efter många olika design urval så kom jag fram till en som jag tror kan hålla i sig länge hemma i sverige. Hoppas ni tycker den är snygg.

Så vad har jag då sysslat med nu när jag varit hemma i sverige.
Jo, främst har jag umgåtts med folk och speciellt familjen, det var därför jag åkte hem. Sedan har jag varit hos olika butiker och nu vet jag att jag kommer få jobb hos Kappahl i Kalmar vilket underlättar mycket. Jag vill inte sitta sysslolös hemma och nu känner jag för första gången i mitt liv att jag är REDO att jobba. Det finns ingenting mer som jag verkligen har längtat efter mer nu. Hur härligt som helst tycker jag.

Dagen då vi (jag och Freddan) åkte hem från schweiz hade det snöat för första gången i år i bergen. Det såg vi påväg mot trammen i Muri.
Resan hem gick kanonbra vi sov mesta delen av tiden på varandras axlar.

Hemma så spenderade jag en dag att åka till Västervik med Fia för att hälsa på vår älskade Ninni. Två timmars resa inte kul men en massa tjejsnack, lätt värt det. Samtidigt påvägen upp så tankade vi och vart möts man av. Ett hus som ser ut att vara tagen direkt från schweiz. 
Jag trodde jag hamnat i schweiz igen... kommer nog alltid att förföljas av landet. För senare under veckan så förföljdes jag ytterligare av schweiz på ett eller annat sätt.
Hos Ninni fick vi en underbart god mat och sedan bar det ner mot stan i västervik. Väldigt mysig stad men väldigt...död.
Inte mycket folk på gatorna men det var fortfarande lika mysigt. På stan köpte Ninni en hamster som var urgullig. Vi fikade på ett fik där jag och Fia smakade ett bröst och jag fick min efterlängtade kaffe. Mums säger jag!
Sen drog vi till ett pysselställe som rekomenderas starkt. Där skulle jag vilja spendera mycket tid i år för att göra mig några julkort till släkt och vänner.
Sedan var det tid för mig och Fia att åka hem men snart kommer vi upp igen Ninni! ^^

Jag var ute en hel del i höstvädret och promenerade och hälsade på Freddan några dagar.
Samt så var jag faktiskt ute en kväll med Freddan, Robin och Fia. Det var himmla mysigt och roligt och vi hade några riktigt roliga samtalsämnen.

Tiden gick alldelles för fort hemma och nu längtar jag tillbaka, men det bästa är att om 2 veckor åker jag hem för gott vilket känns fantastiskt!!

Här kommer lite smått och gott från den förra veckan och sen i somras faktiskt.


   




             Skumma stället som förföljde mig i sverige. Eller hur ser det ut som ett hus från Schweiz!

fi
Figgaro har hittat sig en plats hemma i en skål att sova i

Hösten i vassmolösa

Första snön i schweiz

Fika med en kaffe och ett bröst, det var kalas mumsigt!


Kommentarer
Postat av: LINN

hihi, jag har också en katt som heter figaro!

2009-10-25 @ 16:10:30
URL: http://vitadolce.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0