6 Oktober

En vanlige hemma dag och det är sista dagen för mig att vara kattvakt, vilket jag är nervös över.
Det var nämligen att idag på morgonen gick jag in till deras hus för att mata katterna och varför vet jag inte, men jag går upp till en av flickornas för att kolla att hennes dörr är stängd. Han har nämligen en hamster där.
Men till min överraskning så är dörren öppen och jag går in och ser att buren ligger på golvet och all sågspån är på golvet. Jag får panik!
Jag fixar buren och letar efter dess innehåll, hamstern alltså. Men ingen hamster hittar jag. Nu börjar jag bita på naglarna. Vart är den?!

Katterna var inne över natten men jag var aldrig där uppe förra dagen så antingen har de glömt stänga dörren eller så har katterna öppnat den själv.
Det värsta är att jag ringt mamman i familjen men hon har inte på sin telefon men jag har lämnat ett meddelande på den och berättat situationen. Men vad kommer hon säga?!

Jag är så nervös att jag kissar på mig snart!
Är det mitt fel?! Bara för att jag är "KATTVAKTEN"?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0