Idésprutande

Satte mig precis ner vid datorn med mitt godnatt tee efter en timmas läxläsning med yngsta pojken. Att skriva ord i rutor och sedan klippa sönder dem, blanda dem för att sedan hitta orden igen och limma fast dem i en bok. Baggis, och verkligen ett bra sätt att få barn att lära sig alfabetet på.
Sedan en läsning av "The aliens are comming". Absolut en av mina favorit barnböcker, den är på rim och den är läskig på ett skämtsamt sätt, det tycker jag är kul.

Jag har verkligen undrat hur barnen känner inför min flytt härifrån och det är inget de precis går runt och bekräftar heller för mig. Men efter läxläsningen satt jag och pratade lite med den yngsta pojken och fick trycka på den frågan och visst fick jag en bekräftelse. Med hans egna ord beskrev han alla aupairer varit dumma och elaka men sen nämnde han en som varit snäll och så brast han ut -"DET ÄR DUUU!!".
Vad jag skarttade och log inombords..

En positiv grej som också inträffade idag var angående middagen som jag lagade. Det blev spenatsoppa med ägg, fast det hade glömts att köpa ägg så vi fick byta ut det mot mackor istället. Men det var gott det med.
I allafall så togs det gång på gång av soppan och jag hade inte gjort så mycket så allt tog slut. Det blev sån uppståndelse att de frågade om receptet. Men jag hade bara lite vatten och mer mjölk. Inget märkvärdigt alls! 


Imon tror jag det skall bli en promenad och ta med mig en bok och läsa lite på en bänk jag hittar på vägen :D 


Höst bild från schweiz

Höst kor

röda bär

ser ni bergen?


Kommentarer
Postat av: Julia

sv: Jag ska hålla i den hårt som bara den. Snor någon min mössa ska jag döda den jävlen, rent ut sagt!:P



Höstbilder? ser ut som våren, haha!

2009-10-27 @ 20:12:01
URL: http://jullan91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0