19 - 20 September

Äntligen Helg

Fredag:

Fredagens äventyr blev en fika på starbucks, på West Side. Det var jättemysigt!
Härligt stämmning och underbart god caramel latte. MUMS!
Köpte mig även ett spetslinne. Lägger upp en outfit på det imon tänkte jag.


Lördag:

Lördagens äventyr skulle bli en cyklingtur runt Murten sjön. Enligt vissa källor fick vi höra att det skulle ta 1 timme för rundan, men när vi tittade ut mot sjön. Aldrig! 

Vi cyklade rundan på 4 timmar i "vanlig" takt och stannade på två ställen för att äta och fika.
Det var hur roligt som helst, och vi fick tur med vädret. När vi sedan kom hem till Idas place var vi helt slut. Vi satte på en film och sedan däckade vi.

Nu bär det iväg !

Skogens fina grönska

Sjön i sin glans

Vinplantage

En liten ensam hamn i ett samhälle

En by

Cykelturen - den bilden var jag inte beredd på 



Söndag: 

På söndagen tog vi en promenad in till stan längs med floden och sedan vandrade vi där inne och fönstershoppade. Sedan tog vi oss hem via samma promenadslinga. Det var fint väder och varmt. Vi svettades en del och påvägen hem var vi HELT färdiga efter all motion.
Men dagen var inte slut.
Klockan blev mycket och jag skulle följa med Ida mot trammen och tog med mig en cykel. Det slutade med att när det var 4 minuter kvar tog hon cyklen. Cyklade till trammen och ställde den där så jag kunde hämta den när jag befann mig där. Bara för att hon skulle hinna med sin tram. Vilket hon gjorde, phu! :D
Det var det sista jag gjorde med henne idag. Därmed så kan man säga att imon förtjänar jag en ledig dag från motion så min bak hinner vila upp sig, efter allt cyklande framför allt. Har nämligen blåmärken på baken.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilka härliga bilder :) Man får lov att drömma sig bort..Kram

2009-09-21 @ 15:38:09
URL: http://jenniezen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0